Ammunta ja SRA

Tälle sivulle kokoamme yhdistyksen ampujille hyödyllistä tietoa

VRAU SRA Logo

Ampumatoiminnan toimikunnan jäsenet antavat mielellään lisätietoja ja ohjaavat eteenpäin kaikissa asioissa. Toimikunnan vetäjä on Ville Kaipio.

Yhdistyksellämme on kolme virallista ampuma-asekouluttajaa. Ampuma-asekouluttajan todistuksia kirjoitetaan vain yhdistyksen jäsenille.

Yhdistyksellä on yleisohje apuma-aselupiin liittyen, sekä myynnissä ampumapäiväkirjoja ym. kysy rohkeasti lisää.

Tapahtumat ovat Nimenhuuto.com palvelussa. Palvelussa on kaksi joukkuetta; Vihdin reservialiupseerit Ry joukkuesivu ja VRAU – SRA joukkuesivu. Molemmissa on ampumatoimintaa, mutta SRA-treenit ovat VRAU joukkueessa, joka on tarkoitettu SRA-treenaajille. Ohjeet joukkueeseen liittymiseen on lähetetty sähköpostilla. Mikäli et löydä sähköpostia, ole yhteydessä sihteeriin tai toimikunnan vetäjään.

Tietoa SRA-harrastuksesta ja harrastuksen aloittamisesta

SRA on Reserviläisurheiluliiton alainen urheilulaji. Virallinen SRA-sivusto on Resulin – SRA sivusto.

Ampumisharrastuksen tärkein elementti on turvallisuus ja turvallinen toiminta, tämänuihin osallistumiseen. Käytännössä vakuutuksia on kaksi: Suomen ampumaurheiluliiton SAL-vakuutus ja Resul toimintaturva. Mikäli aiot harrastaa muuta ampumaurheilulajia kuin SRA, kannattaa valita SAL-vakuutus joka on hieman kalliimpi.

Hyödyllisiä linkkejä: SRA-säännöt 8.1, SRA Ampumakoe – kuinka hitaasti voi ampua

Tervetuloa kurssille ja harrastamaan.

VRAU Kiväärivuorot ja SRA-treenit

Ammuntatoimikunta pyrkii järjestämään 2 harjoitusta kuukaudessa. Nämä harjoitukset on tarkoitettu SRA-kortillisille ja kiväärivuorot yhdistyksen reserviläisille. Harjoituksista jaetaan tietoa ensisijaisesti Nimenhuuto.com joukkue-sivuilla, jota kautta tapahtuu myös ilmoittautuminen tapahtumiin. Osassa tapahtumista on osallistujille enimmäismäärä. Pyrimme lisäämään vuoroja mahdollisuuksien mukaan. Turvallisuuden lisäksi harjoituksissa tärkeää on tehokas toiminta, jotta varsinaiselle ampumiselle jää mahdollisimman paljon aikaa.

Treeneissä ja kiväärivuoroilla on yhdistyksen kalusto paikalla. Yhdistyksellä on lainaksi AR-kivääri, useampi pistooli sekä ampujanvöitä. Tarpeen ja kiinnostuksen mukaan voidaan järjestää aseenhuoltoon ja kuivaharjoiteluun tapahtumia.

Osa jäsenistämme harjoittelee tavoitteellisesti ja kilpailee aktiivisesti. Haluamme kannustaa kaikkia osallistumaan kilpailuihin matalla kynnyksellä, kilpailutilanteessa omat taidot lopulta mitataan. Tavoitteenamme on järjestää matalan kynnyksen kilpailuja, jotta tämä ulottuvuus harrastuksesta tulisi helpommin lähestyttäväksi.

SRA-treenaajille on oma whatsapp-ryhmä aiheeseen ja sen vierestä käytävään keskusteluun.